طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار دارای قواعد و اصول ویژهای است. دکوراسیون داخلی دفاتر اداری نقش مهمی را در بهبود دیدگاه مشتریان و همکاران شما نسبت به کسب و کار شما، بر عهده دارند. در نتیجه این مسئله از اهمیت بالایی برخودار است.
یک طراحی دکوراسیون اداری خوب علاوه بر زیبایی و کارایی، باید بیان کننده روحیه و فرهنگ سازمانی، چابکی و چالاکی سازمان و انتقال دهنده حس اعتماد و قدرت به مشتریان باشد.
ثابت شده است که فضای دفاتر کاری و دکوراسیون اداری آنها، ارتباط مستقیمی با میزان کارایی کارکنان و رضایت شغلی آنان دارد. بررسیهای علمی نشان دادهاند که این مسئله تنها یک احساس خوب نیست؛ بلکه از نظر علمی چیدمان دکوراسیون اداری، نورپردازی محیط، کاربرد رنگها و انتخاب مبلمان اداری با رعایت دقیق استانداردها و اشراف به علم دکوراسیون داخلی و معماری، نتایج محسوسی بر کیفیت فعالیت افراد دارد.
طراحی دکوراسیون دفتر مدیریت
دفتر مدیریت هر مجموعه، مهمترین بخش آن مجموعه است. دفتر مدیریت باید الهام بخش فضایی رسمی باشد. در نتیجه رسمیترین مبلمان اداری را باید برای این بخش تدارک دید. این اتاق باید نسبت به فضاهای دیگر شکیلتر باشد و محل مناسبی برای پذیرایی از میهمانان ارائه دهند. این اتاق باید القاکننده حس ریاست و مدیریت باشد.
طراحی دکوراسیون دفتر کارکنان
دکوراسیون اداری دفتر کارکنان شرکت بیش از آنکه اهمیت ظاهری داشته باشد؛ باید در خدمت کارکنان برای بهبود کارای آنان باشد.
در واقع کارکنان باید بتوانند در یک فضای راحت و کاربردی، با ارگونومی خوب و البته شاداب، مسئولیتهای خود را پیگیری کنند. البته زیبایی بصری و یکپارچه بودن این فضا با سایر فضاها نیز مسئله بسیار مهمی است؛ که باید مورد توجه دکوراتور قرار گیرد.
طراحی دکوراسیون فضاهای اشتراکی
منظور از فضاهای اشتراکی، همه مکانهای است که به صورت مشترک مورد استفاده قرار میگرد. از جمله این فضاها میتواند به سرویسها، آشپزخانه، محل استراحت و… اشاره کرد.